Niet zomaar een burger, maar een kwaliteitsburger. Waar je naast kwaliteits rundvlees burgers ook vega en visburgers kunt krijgen. Alles super vers. Absoluut geen Burgerketen. Dit is luxe en hip. Hier ga je echt even voor zitten.
CREATING THE MOOD voor…
een specialiteiten restaurant,
met kwaliteits burgers
Wat was er nodig? Er was nog geen goede naam dus dat traject gingen we samen als eerste in. Daarna het logo en de huisstijl. Tegelijkertijd peilde ik welke uitstraling ze voor hun hadden. We kwamen tot de conclusie dat het rauw maar toch luxe moest aanvoelen. We onderzochten de doelgroep. Er moesten verschillende plekken gecreëerd worden voor de snellere bezoeker die alleen voor een kwaliteitsburger komt en voor mensen die wat langer willen blijven zitten voor een compleet diner . Het moest zowel aanspreken voor de lunch als voor diner.
De naam is het spaanse woord voor rund. Bovine.
ik vond het mooi om een link te leggen naar het Argentijnse rundvlees vandaar het Spaans. Ondanks dat het wellicht suggereert dat er alleen rund op het menu staat kozen we toch deze naam. Als je het uitspreekt op zijn ‘Nederlands’ klint het chique en geeft meteen een luxe uitstraling. Daarbij kent bijna iedere Nederlander, tenminste wel de groep die we aan willen spreken het franse woord voor wijn (le vin) en misschien ook nog wel het Spaanse (vino). Prachtig want ze hebben ook hele mooie wijnen. Dat Bovine rund betekent weten weinig mensen dus het sluit de vega’s niet buiten. Ook moest er een payoff komen die blijft hangen. Iets hips. Ik dacht aan iets met een twist. Versheid en de bereiding van het eten is heel belangrijk. De doelgroep van dit concept is van 25 tot 55 jaar die kennen allemaal wel de uitdrukking ‘so fresh it hurts’. En omdat een levend rund kauwt dacht ik aan bites wat ook aangeeft dat iets een bite heeft.
So fresh it bites
De uitraling van het logo moest chique zijn en hip. Vandaar dat we kozen voor een donkere achtergrond. De kleuren van het logo moesten in mijn ogen niet schreeuwend maar luxe en smakelijk zijn. Daar legden we meteen de link met de ideëen voor het interieur. Hip, stoer en wat verschillende areas. Industrieel maar wel netjes. Na veel schetsen van het logo ontstond er een logo wat strak is en clean, ook de basis van het interieur. Omdat de basis strak is kan er op andere plekken uitgepakt worden. Ook is bij het ontwerp van het logo rekening gehouden met de toepassingen, signing, web en app en bijvoorbeeld de herkenbaarheid van grote afstand. Er zit een extra gimmick in het logo. De 3 strepen stellen 2 burgers op die op elkaar liggen maar de 3 strepen worden ook gebruikt als hamburger menu op websites.
Meer gaan we niet vertellen. De platen zeggen genoeg.
een classy woman care center
Het begon klein als beauty artist maar door goed te luisteren naar haar klanten kwam ze erachter dat ze meer service wilde bieden. Een compleet woman care center waar meedere discliplines vertegenwoordigd zijn. Ze koos ervoor om in zee te gaan met een kapster, een manicure / pedicure en een schoonheidsspecialiste. Het idee was om onder haar naam verder te bouwen op een plek waar ze allemaal samen gevestigd zijn. Daar hoort een professionele huisstijl bij en een beauty complex waar iedereen zich thuis en relaxt voelt want daar komen de klanten voor. Voor dat momentje voor zichzelf.
Een typisch voorbeeld van een totaalbeleving. Full Experience Design noemen we dat.
We dachten na over de salon, de verschillende disciplines onder 1 dak en aan de marketing. Het is erg op vrouwen gericht dus dat mocht het ook wel uitstralen. Echter zonder veel tierlantijn. Het moest sfeervol zijn, vrouwelijk, professioneel en hygiënisch. Ook dachten we na hoe we het de vrouwen (99 procent van de klanten is vrouw) optimaal kunnen laten genieten. Ik overtuigde ze al snel dat die totaalbeleving zo essentieel en belangrijk is. Dat begint bij binnenkomst, Als ze even moeten wachten hoe ziet dat eruit en hoe worden ze ontvangen. Meteen dat kopje koffie bij binnenkomst zonder eerst te vragen waarvoor ze komen. Want hoe gastvrij is het al kom je alleen voor informatie binnenlopen om dan gelijk een kopje koffie aangeboden te krijgen. Dan neem je even de tijd en als je nog heel even moet wachten is dat ook meteen geen probleem meer. De ontspanning en verzorging is begonnen.
Doordat het logo veel softe rozige tinten bevat hoefden we niet lang na te denken over het kleurenpallet. Door het stijlvolle strakke dunne lettertype in het logo voelt het meteen chique aan. Binnen moest dit gevoel er ook zijn maar niet door overal het logo te herhalen. In het concept doen we dit door subtiel de kleur goud toe te voegen aan het interieur. Ook over bedrijfskleding dachten we na. Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om voor een naambordje te gaan met daarop het logo zodat je kan dragen wat je wilt maar toch herkenbaar bent als personeel. Wel hebben we T-shirts laten maken voor op beurzen. Ook zal er wat aan de bestaande site gedaan moeten worden waar we ook al een idee bij hebben. Met deze basis zijn we ervan overtuigd dat Kim Dam in de toekomst nog wel meer werknemers aan moet gaan trekken.
een boutique hotel in hartje Amsterdam
Hier leggen we een concept neer voor een trendy boutique hotel met 8 kamers. Ook hier begonnen we met de naam. Een smal grachtenpand in Amsterdam dat was het uitgangspunt. Eerst was het idee om de naam van de eigenaar te gebruiken maar ik kwam met een ander idee. Bij boutique denk ik meteen aan Frans maar wilde het woordje boutique niet in de naam terug laten komen dus dacht ik aan een Franse naam. Het werd smal in het Frans. De smalle om precies te zijn want het pand is smal. Een prachtige naam l’Etroit.
De statige uitstraling van het pand moest ook terugkomen in het logo en de huisstijl. We creëerde een geschreven logo, strak en dun van line zodat het chique oogt. Die combineerde we met het woordje hotel in klassiek ogende letters. Zelf gemaakt met als basis een moderne schreefloze letter. We creëerde een rustgevend kleurenpalet. Groen staat voor rust. Ook zullen en planten gebuikt worden in het interieur. We dachten na over de routing in het hotel, de ontbijtzaal en omdat dit een hotel is waar het tot rust komen centraal staat kozen we ervoor een lichte geur van kaneel te verspreiden.
health doctor, be in HD
Zo lang als ik leef heb ik al affiniteit met sport en gezondheid. En begeef me al jaren in de fitness branche. Iets waardoor Ashwyn me vond en we in gesprek raakte over zijn nieuwe concept. Hij wilde het eens tegen me aan houden en kijken of ik wat voor hem kon betekenen. Er was meteen een klik daardoor ik eigenlijk al snel door had wat zijn bedoeling was. Hij stond op het punt wat te gaan huren om het concept uit te rollen en hebben samen een begin gemaakt. Een nieuw pand met verschillende functies en een bijzonder concept vraagt om een duidelijke aftrap.
Als eerste starte ik om zijn logo te professionaliseren en er een huisstijl van te maken. Fris en fit vond ik passend. Daarna ben ik aan de slag gegaan met de binnenhuisarchitectuur. De wanden, indeling, verschillende kamers de verbindingsruimte en doorloop. Omdat het nog een vers concept is en on going laat ik het hierbij en laat ik alvast wat van de huisstijl, plattegrondtekening, een 3d aanzicht en wat sfeerimpressies zien.